Page 5 - AFYONKARAHİSAR
P. 5
ATSO TÜKETİCİ GÜVEN ENDEKSİ, TEMMUZ 2015 Tüketici güven endeksi %2,7 azaldı Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi, Temmuz ayında bir önceki aya göre %2,7 oranında azaldı; Haziran ayında 66,45 olan endeks Temmuz ayında 64,66 oldu. Hanenin maddi durum beklentisi %0,4 arttı Hanenin maddi durum beklentisi endeksi bir önceki aya göre %0,4 oranında arttı. Haziran ayında 87,92 olan endeks değeri Temmuz ayında 88,24 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının artmasından kaynaklandı. Genel ekonomik durum beklentisi %5,8 azaldı Haziran ayında 89,48 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi %5,8 oranında azalarak, Temmuz ayında 84,33 oldu. Bu azalış, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre azaldığını göstermektedir. İşsiz sayısı beklentisi %7,2 azaldı İşsiz sayısı beklentisi endeksi bir önceki aya göre %7,2 oranında azalarak, Temmuz ayında 63,89 değerine düştü. Bu düşüş, gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısında artış bekleyenlerin oranındaki artıştan kaynaklandı. Tasarruf etme ihtimali %13,7 arttı Tasarruf etme ihtimali endeksi %13,7 oranında arttı. Haziran ayında 19,53 olan endeks, Temmuz ayında 22,20 değerine yükseldi. Bu artış, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre arttığını göstermektedir. AÇIKLAMALAR Aylık tüketici eğilim anketi ile tüketicilerin kişisel mali durumlarına ve genel ekonomiye ilişkin mevcut dönem değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri ölçülmekte ve yakın gelecekte yapılması planlanan harcamalarına ve tasarruflarına ilişkin eğilimleri saptanmaktadır. Anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi 0-200 aralığında değer alabilmektedir. Tüketici güven endeksinin 100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durumu, 100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durumu göstermektedir. 5