Page 12 - AFYONKARAHİSAR
P. 12
ATSO Ekonomik Görünüm TÜKETİCİ EĞİLİM İSTATİSTİKLERİ 2015 Ocak Şubat Fark Hanenin maddi durumu (12 ay öncesine göre mevcut dönemde) 81,80 82,27 0,47 Hanenin maddi durum beklentisi (gelecek 12 aylık dönemde) 87,84 86,75 -1,09 Genel ekonomik durum (12 ay öncesine göre mevcut dönemde) 89,50 90,38 0,88 Genel ekonomik durum beklentisi (gelecek 12 aylık dönemde) 91,49 90,87 -0,62 İşsizlerin sayısı beklentisi (gelecek 12 aylık dönemde) 67,81 69,64 1,83 Yarı-dayanıklı tüketim mallarına yönelik harcama yapma düşüncesi (geçen 3 aylık döneme göre gelecek 3 aylık dönemde) 110,93 107,58 -3,35 Mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın almak için uygunluğu 86,11 85,16 -0,95 Dayanıklı tüketim mallarına yönelik harcama yapma düşüncesi (geçen 12 aylık döneme göre gelecek 12 aylık dönemde) 96,26 95,29 -0,97 Mevcut dönemin tasarruf etmek için uygunluğu 68,94 64,42 -4,52 Hanenin içinde bulunduğu mali durumu 73,07 75,19 2,12 Tasarruf etme ihtimali (gelecek 12 aylık dönemde) 23,69 25,00 1,31 Tüketimin finansmanı amacıyla borç kullanma ihtimali (gelecek 3 aylık dönemde) 30,28 32,73 2,45 Tüketici fiyatlarının değişimine ilişkin düşünce (geçen 12 aylık dönemde) 70,42 66,71 -3,71 Tüketici fiyatlarının değişimine ilişkin beklenti (geçen 12 aylık döneme göre gelecek 12 aylık dönemde) 81,00 80,69 -0,31 Ücretlerin değişimine ilişkin beklenti (geçen 12 aylık döneme göre gelecek 12 aylık dönemde) 95,01 93,66 -1,35 Otomobil satın alma ihtimali (gelecek 12 aylık dönemde) 11,68 12,16 0,48 Konut tamiratına para harcama ihtimali (gelecek 12 aylık dönemde) 29,01 30,43 1,42 Konut satın alma veya inşa ettirme ihtimali (gelecek 12 aylık dönemde) 8,25 9,14 0,89 Endeks 100ün üzerindeyse ve ne kadar büyürse iyimserlik o kadar artmaktadır. Endeksler 100 den aşağıya doğru küçüldükçe kötümserlik o kadar artmaktadır. Farklar negatif ise önceki döneme göre kötümserliğin arttığını pozitif ise iyimser yönde artış olduğunu söyleyebiliriz TÜKETİCİ GÜVEN ENDEKSİ %0,5 ARTTI Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi, Şubat ayında bir önceki aya göre %0,5 oranında arttı; Ocak ayında 67,71 olan endeks Şubat ayında 68,06 oldu. 12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16